Over ons
Diensten
terug
Careersites
Employer branding
Aanpak
Werk
Nieuws
Contact
Werken bij
menu
Over ons
Diensten
terug
Careersites
Employer branding
Aanpak
Werk
Nieuws
Contact
Werken bij
Ministerie van Defensie
Generatie D
scroll down
Uitdaging
Defensie moet flink groeien; de zogeheten aanstellingsopdracht wordt steeds verder opgeschroefd. Daarom zijn erop korte én lange termijn structureel flink meer mensen nodig die solliciteren bij Defensie. En dat in een arbeidsmarkt die krapterecord na record breekt. Defensie richt zich primair op jongeren in de leeftijd van 17 tot 27, maar zal ook het hart van het brede Nederlandse publiek moeten winnen om meer te werven. De uitdaging is daarom om met het werkgeversmerk van Defensie visvijvers te gaan vergroten. De krijgsmacht wil op het netvlies komen bij doelgroepen voor wie Defensie tot nu toe een blinde vlek was.
Oplossing
De campagne rondom Generatie D vertelt een verhaal over een generatie dwars door alle generaties heen: gelukkig zijn er altijd mensen die zich willen inzetten voor een ander. Dat zijn mensen zoals jij. Gewone mensen, die met elkaar tot bijzondere dingen in staat zijn. Generatie D richt zich dus nadrukkelijk niet alleen op de geijkte Defensie-fans, maar ook op kandidaten die Defensie nog niet eerder overwogen. Met Generatie D kunnen juist deze groepen zich ineens realiseren dat Defensie ook over hen gaat. We kiezen voor breed zichtbare, opvallende merkcampagnes die je op je tijdlijn, in het straatbeeld, in de bios en via tv tegenkomt. Via de werkenbij-site helpt Defensie divers talent vervolgens hun eigen rol te vinden binnen de krijgsmacht. Want de mogelijkheden binnen deze mini-maatschappij zijn eindeloos.
Effect
Communiceren met nieuwe doelgroepen en een geheel nieuw merkthema is spannend. Hoe komt de boodschap aan? Voelen jongeren zich aangesproken door het construct van Generatie D? Het effect dat we in het eerste jaar boeken is veelbelovend. Uit doorlopende metingen van onderzoeksbureau MeMo2 lezen we af dat de bekendheid van Generatie D en het inhoudelijke begrip van het concept flinks stijgen van 0% naar respectievelijk 34% en 49%. Dat we een interesse in doelgroepen hebben aangewakkerd zien we vooral door de vlucht die het aantal websitebezoeken neemt: van 2.5 miljoen naar ruim 3.8 miljoen unieke bezoekers in 2022. Tot slot zien we dat het aantal sollicitaties gelijk blijft aan het niveau van voor Generatie D, en ook dat is gezien de enorme krapte in de markt een mooi resultaat voor het eerste levensjaar van Generatie D.
Irresistible employer brand Irresistible employer brand Irresistible employer brand Irresistible employer brand
The floor is yours
Holland Casino