menu

Politie

Alles wat je in je hebt

Uitdaging

De politie wil niet alleen meer blauw, maar ook meer diversiteit op straat. Maar hoe werf je divers talent voor een organisatie die zelfs soms worstelt met dat thema? De uitdaging is agenten te werven, met een sterk accent op kandidaten met een bi-culturele achtergrond, in een context waarbij racisme binnen de politie geregeld het nieuws haalt.

Oplossing

De politie start een eerlijke campagne, die pijnlijke thema’s niet schuwt. De campagne is gebouwd rondom de echte verhalen van agenten die zelf ernstig twijfelden of zij zich wel thuisvoelen bij de politie. Bijvoorbeeld van een agent die buiten werktijd etnisch werd geprofileerd door zijn collega’s. Je leeft mee met de afwegingen, motivaties en keuzes van agenten en ziet hoe zij de samenleving proberen te helpen én de politieorganisatie verder brengen. ‘Misschien komt de verandering juist van degene die ooit zei: ik ga nooit bij de politie.'

Effect

Een campagne als deze onderstreept de waarde van het vak arbeidsmarktcommunicatie. Dit werk gaat over mensen, en waar zij in hun werk mee te maken krijgen. We hebben niet de illusie dat we met deze campagne de uitdaging van de politie rondom diversiteit en inclusie in één klap oplossen. Ook verwachten we niet dat mensen met een bi-culturele achtergrond na het zien van de campagne massaal op de sollicitatieknop drukken. Wel zijn we trots op de bijdrage die we met deze campagne aan dit gewichtige thema hebben geleverd. We stimuleren het gesprek tussen de politie en de samenleving. Een gesprek dat voorlopig nog voortduurt. Ook dat is effect waar we trots op zijn.


Irresistible employer brand Irresistible employer brand Irresistible employer brand Irresistible employer brand
Samen kunnen we alles

Samen kunnen we alles

vanHaren