menu

vanHaren

Samen kunnen we alles

Uitdaging

Met meer dan 140 filialen zijn de schoenenwinkels van vanHaren een instituut in het Nederlandse én Belgische retail-landschap. De dynamiek van dit fashion-gevoelige winkelbedrijf vraagt ook om aantrekkingskracht op de arbeidsmarkt. En niet alleen voor de winkels. De wereld van vanHaren omvat ook een grote webshop, een modern logistiek centrum en een hoofdkantoor met tal van specialismen. De uitdaging was om vanHaren als moderne, aansprekende werkgever te positioneren, met de werkenbij-site als hart van de arbeidsmarkcommunicatie voor de continue vraag naar winkel-medewerkers en andere collega’s.

Oplossing

Met de themaregel 'Samen kunnen we alles’ ontwikkelden we een werkgeversmerk dat 'spot on’ is. In de beeldcommunicatie komt het merk tot leven in de werkenbij-site, in de winkels en in campagnes. De site geeft een geweldig inkijkje in de wereld van vanHaren en biedt een prettige candidate journey van vacature tot een gedifferentieerd sollicitatieproces op desktop en smartphone, afgestemd op de functie (van bijbaner en filiaalleider tot stafmedewerker).
Irresistable employer brand Irresistable employer brand Irresistable employer brand Irresistable employer brand

Effect

Het werkgeversmerk, de creatieve content producties en de site zijn een schoolvoorbeeld van hoe een geïntegreerde aanpak van arbeidsmarktcommunicatie voor een organisatie werkt. De site genereert honderden sollicitaties per week en ontwikkelt mee met de vernieuwing van de huisstijl én de ATS-koppeling (nu: Talentsoft).

Verbind de wereld in Amsterdam

GVB