menu

Van der Valk

Van der Valk Hotels transformeert recruitment met nieuwe werkenbij-site

Versnipperde Cadidate Journey

Zo’n beetje iedereen in Nederland kent Van der Valk, met ruim 75 hotels in binnen- en buitenland. Waar de hotels inmiddels een rebranding door hadden gemaakt, was dit nog niet het geval op de werken-bij site. De gastvrijheid en warmte die de hotels nu uitstralen miste in de website. Daarnaast had elk hotel een eigen vacaturewebsite én ATS-systeem wat leidde tot een erg versplinterde candidate journey, waarbij kandidaten door een doolhof aan platformen moesten navigeren. De uitdaging aan ons om de careersite in lijn te brengen met de rebranding én de candidate journey te optimaliseren met een cloud-gebaseerde koppeling van alle lokale ATS-systemen.

Geïntegreerde oplossing

We hebben goed gekeken naar hoe we al die hotels hun eigen plek kunnen geven én hoe het voor potentiële kandidaten overzichtelijk en aantrekkelijk blijft. Alle vacatures worden nu getoond op één centrale website, mogelijk gemaakt door onze CloudConnector die zo’n 50 hotel-websites heeft gekoppeld met het centrale ATS van Van der Valk. Elk hotel heeft ook een eigen landingspagina binnen de werken-bij site. Hierdoor kunnen de hotels hun content op de landingspagina naar wens aanpassen én blijft de stijl en het gevoel gelijk over de hele website.

De zin ‘Gastvrijheid zit in onze genen’ hebben we doorgetrokken in het visuele ontwerp. Van kleuren, patronen tot fotografie, video en teksten. Je ziet het vooral terug in de video op de homepage die zich tijdens het scrollen ontvouwt, alsof de bezoeker via een digitale deur in het gevoel van gastvrijheid terechtkomt. In de persoonlijke verhalen van medewerkers wordt benadrukt hoe iedereen gastvrijheid op eigen wijze invult, maar samen altijd de Van der Valk-identiteit vormen.


Drastische SEO-verbeteringen

Door van 50 afzonderlijke websites naar één centraal domein te gaan realiseerde Van der Valk een enorme boost in de online vindbaarheid. Deze verandering brengt talloze voordelen met zich mee:

  • Gebundelde SEO-kracht: In plaats van verdeelde vindbaarheid over tientallen domeinen, bouwt Van der Valk nu geconcentreerde bekendheid op met één platform, wat de vindbaarheid in zoekmachines drastisch verbetert.

  • Gecoördineerde online marketing: Campagnes kunnen nu centraal worden aangestuurd, wat leidt tot efficiëntere budgetbesteding en een consistente merkboodschap.

  • Geoptimaliseerde gebruikerservaring: Bezoekers blijven binnen één ecosysteem, wat zorgt voor lagere bouncerates en hogere engagement.

  • Centraal data-inzicht: Alle gebruikersinteracties worden nu op één platform verzameld, wat diepgaandere analyses en betere optimalisatiemogelijkheden biedt.

  • Hogere conversieratio's: De gestroomlijnde ervaring leidt tot minder wrijving in de sollicitatieprocessen, met als resultaat meer voltooide sollicitaties.

  • Kostenbesparing: Het onderhouden van één platform is aanzienlijk kostenefficiënter dan het beheren van 50 afzonderlijke websites.

Irresistible employer brand Irresistible employer brand Irresistible employer brand Irresistible employer brand

Resultaat

Als resultaat is er één centrale digitale plek waar potentiële kandidaten zich welkom voelen in de wereld van Van der Valk. Met een gestroomlijnde candidate journey, een nieuwe visuele stijl passend bij de rebranding en een state-of-the-art technische koppeling gedreven op vrijheid en flexibiliteit in vacatures en content is Van der Valk klaar voor de digitale toekomst in de arbeidsmarkt.

Bekijk het eindresultaat zelf op www.werkenbijvandervalk.nl.

DJI: Eén minuut achter de tralies

DJI: Eén minuut achter de tralies

Dienst Justitiële Inrichtingen