menu

Employer Branding

Zo word je onweerstaanbaar als werkgever

Je werkgeversmerk als magneet

Employer branding. Als je het ons vraagt (en daarom ben je hier), gaat dat over meer dan werving alleen. Een sterk werkgeversmerk trekt niet alleen talent aan, je bouwt ook aan de loyaliteit van je eigen medewerkers vergroten. Goede arbeidsmarktcommunicatie werkt twee kanten op: extern én intern. En als je het slim aanpakt, gebruik je die merkcommunicatie meteen óók als reputatiemaker.

De harten raken

Wat beloof je mensen? In ons vak noemen we dat Employee Value Proposition (EVP). Een cool bedachte naam voor wat jou, in de kern, aantrekkelijk maakt als werkgever. Bij SteamTalmark gaan we daarin nog een stapje verder. Want eigenlijk gaat het niet zozeer om iets beloven (eenrichtingverkeer), maar veel meer om wat je elkaar te bieden hebt. Daarom zoeken we vooral naar gedeelde ambities. Hoe brengen werkgevers en talenten elkaar verder? Je EVP is daarmee meteen ook een strategisch veranderinstrument.

talent needs ambition needs talent needs ambition needs talent needs ambition needs talent needs ambition needs
  • Talent engagement
  • Interne trots
  • Touchpoint strategie
  • Big idea
  • Alle media-typen
  • Recruitment media
  • Van data naar clicks
  • Onderdeel van het team
01. Talent engagement

SteamTalmark is sterk in doelgroeponderzoek en -kennis. Die datagedreven aanpak is basis onder ons werk. Vanuit de principes uit de gedragspsychologie zoomen niet alleen in op wat talenten in beweging brengt (waarom willen mensen bij je werken), maar juist ook wat hen tegenhoudt om daadwerkelijk zo’n stap te zetten. Je moet de motivaties en barrières kennen, om op de juiste ‘knoppen te drukken’ van talenten.

02. Interne trots

Goede Employer Branding maakt eigen mensen trots en anderen nieuwsgierig. Daarom betrekken we de interne doelgroepen steevast bij de campagne-ontwikkeling. Het is ook hun campagne. Als het even kan, werken we samen met je eigen mensen, zodat we dicht bij het authentieke verhaal blijven. Het échte werk dus, dan wel geweldig verteld.

03. Touchpoint strategie

Niemand stapt in de kroeg op direct iemand af met de vraag: wil je met me trouwen? Ook een carrièremove maak je stap voor stap. Daarom ‘plotten’ we onze arbeidsmarktcampagnes in kleine, behapbare stapjes (touchpoints), zodat kennismaken zeer geleidelijk gaat en de sollicitatie vaak een logisch gevolg is van eerdere stappen.

04. Van big idea naar groots resultaat

SteamTalmark ontwikkelt strategisch-creatieve arbeidsmarktcampagnes die passen bij je werkgeversmerk én die het hart van je doelgroep raken. We kiezen daarin steevast de communicatievorm die het beste past bij de mensen die je aanspreekt. Dus ontwikkelen we de ene keer een game-experience om ICT’ers te laten meepuzzelen en de andere keer spectaculair event om jongeren te laten ervaren het werk in de techniek nu écht inhoudt.

05. Alle media-typen

Brandfilms, podcasts, documentaires, social media-formats, recruitment-activaties, evenementen en verrassende contentcreatie, van campagne tot vacaturemarketing; SteamTalmark ontwikkelt álles. Veel in eigen huis en waar nodig samen met gespecialiseerde partners.

06. Recruitment media-kennis

Media-advies hebben we in eigen huis, met gespecialiseerde doelgroepkennis, essentieel voor recruitmentmarketing. We weten hoe je een nurse practitioner bereikt, maar ook waar je dertig econometristen vandaan tovert. Daarnaast werken we intensief samen met een flink aantal grotere mediabureaus en gespecialiseerde partners voor de inzet van (social) influencers.

07. Van data naar informatie naar clicks

We analyseren de effectiviteit van verschillende communicatiekanalen en strategieën om voortdurend te optimaliseren en te verbeteren. We zorgen ervoor dat creatieve werkgeverscampagnes het hart raken en vervolgens ook voor de juiste clicks zorgen. Monitoring, conversie-analyses en -optimalisatie zijn onderdeel van onze campagnevoering.

08. Je bent onderdeel van het team

SteamTalmark is geen black box waar je een muntje ingooit en vervolgens een arbeidsmarktcampagne uitrolt. Wij werken intensief samen met onze opdrachtgevers om campagnes te maken die gaan over het unieke werk in jouw organisatie. Employer branding, vacaturemarketing, video-testimonials, contentcreatie, events en beurzen; we trekken altijd samen met je op.

Talent engagement
SteamTalmark is sterk in doelgroeponderzoek en -kennis. Die datagedreven aanpak is basis onder ons werk. Vanuit de principes uit de gedragspsychologie zoomen niet alleen in op wat talenten in beweging brengt (waarom willen mensen bij je werken), maar juist ook wat hen tegenhoudt om daadwerkelijk zo’n stap te zetten. Je moet de motivaties en barrières kennen, om op de juiste ‘knoppen te drukken’ van talenten.
Interne trots
Goede Employer Branding maakt eigen mensen trots en anderen nieuwsgierig. Daarom betrekken we de interne doelgroepen steevast bij de campagne-ontwikkeling. Het is ook hun campagne. Als het even kan, werken we samen met je eigen mensen, zodat we dicht bij het authentieke verhaal blijven. Het échte werk dus, dan wel geweldig verteld.
Touchpoint strategie
Niemand stapt in de kroeg op direct iemand af met de vraag: wil je met me trouwen? Ook een carrièremove maak je stap voor stap. Daarom ‘plotten’ we onze arbeidsmarktcampagnes in kleine, behapbare stapjes (touchpoints), zodat kennismaken zeer geleidelijk gaat en de sollicitatie vaak een logisch gevolg is van eerdere stappen.
Van big idea naar groots resultaat
SteamTalmark ontwikkelt strategisch-creatieve arbeidsmarktcampagnes die passen bij je werkgeversmerk én die het hart van je doelgroep raken. We kiezen daarin steevast de communicatievorm die het beste past bij de mensen die je aanspreekt. Dus ontwikkelen we de ene keer een game-experience om ICT’ers te laten meepuzzelen en de andere keer spectaculair event om jongeren te laten ervaren het werk in de techniek nu écht inhoudt.
Alle media-typen
Brandfilms, podcasts, documentaires, social media-formats, recruitment-activaties, evenementen en verrassende contentcreatie, van campagne tot vacaturemarketing; SteamTalmark ontwikkelt álles. Veel in eigen huis en waar nodig samen met gespecialiseerde partners.
Recruitment media-kennis
Media-advies hebben we in eigen huis, met gespecialiseerde doelgroepkennis, essentieel voor recruitmentmarketing. We weten hoe je een nurse practitioner bereikt, maar ook waar je dertig econometristen vandaan tovert. Daarnaast werken we intensief samen met een flink aantal grotere mediabureaus en gespecialiseerde partners voor de inzet van (social) influencers.
Van data naar informatie naar clicks
We analyseren de effectiviteit van verschillende communicatiekanalen en strategieën om voortdurend te optimaliseren en te verbeteren. We zorgen ervoor dat creatieve werkgeverscampagnes het hart raken en vervolgens ook voor de juiste clicks zorgen. Monitoring, conversie-analyses en -optimalisatie zijn onderdeel van onze campagnevoering.
Je bent onderdeel van het team
SteamTalmark is geen black box waar je een muntje ingooit en vervolgens een arbeidsmarktcampagne uitrolt. Wij werken intensief samen met onze opdrachtgevers om campagnes te maken die gaan over het unieke werk in jouw organisatie. Employer branding, vacaturemarketing, video-testimonials, contentcreatie, events en beurzen; we trekken altijd samen met je op.

Contact

Vul jouw gegevens in en dan bespreken we de mogelijkheden.

Om verder te kunnen gaan, voer gegevens in bij de gemarkeerde velden.
Om verder te kunnen gaan, voer gegevens in bij de gemarkeerde velden.