menu

Dienst Justitiële Inrichtingen

DJI: Eén minuut achter de tralies

Uitdaging

Evenementen helpen organisaties om zich te onderscheiden, hun netwerk uit te breiden en naamsbekendheid te genereren. Het kan ook helpen bij het identificeren welke kandidaten passen bij de cultuur en de behoeften van het bedrijf en vice versa. Met een doordachte brand experience-aanpak kan een potentiële kandidaat een goed beeld krijgen van de inhoud van het werk, de uitdagingen en de cultuur. De uitdaging ligt in de ontwikkeling van een experience- en engagement-format; toepasbaar voor grote, middelgrote en kleine beurzen. Een eventconcept dat in het verlengde ligt van de employer brand-campagne ‘Er zit meer achter werken bij DJI’.

Oplossing

DJI gaat deelnemen aan verschillende soorten evenementen: indoor en outdoor, klein en groot, voor alle doelgroepen of juist één specifieke doelgroep, offline en online. Een modulaire aanpak is dus een belangrijke randvoorwaarde. De opdracht: bedenk een belevenis waarbij kandidaten een goede indruk krijgen van het werk binnen de gevangenismuren.

Het ontwikkelde concept: ‘Eén minuut achter de muren’. We laten beursbezoekers in één minuut ervaren hoe het achter de muren van de gevangenis is. Via een 8D-audio experience in een nagebouwde cel, beland je midden in een gebeurtenis, geïnspireerd op waargebeurde verhalen van DJI-medewerkers. Op deze manier laten we kennismaken met verschillende rollen binnen DJI (zorg, beveiliging, penitentiair inrichtingswerker en arbeidsbegeleider).
Irresistible employer brand Irresistible employer brand Irresistible employer brand Irresistible employer brand

Effect

Voor veel mensen is het werk binnen DJI onbekend en misschien zelfs spannend. Met deze nieuwe experience kan op een toegankelijke manier getoond worden dat er veel meer schuilt achter het werken in justitiële inrichtingen. Door bezoekers letterlijk een minuut ‘achter de muren’ te laten beleven, wordt op een unieke manier inzichtelijk gemaakt hoe cruciaal en divers het werk is. De 8D-audio experience wordt doorvertaald naar een online versie, zodat deze altijd en overal te gebruiken is.

Met gerichte PR Recruitment-activiteiten werd er extra publiciteit gecreëerd rondom de nieuwe stand, als verlengstuk van de totale arbeidsmarktcommunicatie-aanpak van DJI. Zo opende DJI’s Directeur-Generaal Wim Saris op 28 maart 2025 de nieuwe stand op de Nationale Carrièrebeurs, gevolgd door een interview in De Telegraaf. FunX-DJ Fernando Halman maakt op zijn eigen wijze verslag op en van de stand. En Werf& besteden een uitgebreid artikel aan de nieuwe evenementen-aanpak. De stand met de nagebootste cel kreeg van de organisatie onder de 250 deelnemende organisaties de prijs voor ‘Beste Stand Award 2025’ toegekend. Als kers op de taart.

Alles wat je in je hebt

Politie